4 keinoa vakuuttaa asiakas ostamaan tekstillä

20.05.2021

4 keinoa vakuuttaa asiakas ostamaan tekstillä – miten se tehdään? Me suomalaiset olemme perinteisesti hyvin skeptisiä ja epäileviä. Pidämme kukkaronnyörimme visusti kiinni niin kauan, kunnes meidät saadaan vakuuttumaan siitä, että kauppa todella kannattaa.

Seuraavaksi kerron sinulle neljä toimivaa asiakkaan vakuuttamiskeinoa.

1. Ratkaise asiakkaasi ongelma

Me kaikki etsimme ongelmiimme ratkaisuja ja elämäämme helpotusta. Yksi parhaista keinoista vakuuttaa on antaa asiakkaallesi ratkaisu hänen ongelmaansa ja helpottaa siten hänen eloaan.

Haluatko pudottaa painoasi? Osallistu ketogeeniselle kuurillemme ja pudotat takuuvarmasti 5 kiloa!

Onko ikkunanpesun aika? Älä stressaa, me pesemme ikkunasi puolestasi – vaivatta ja ilman ärsyttäviä rantuja!

Myynnin kasvatus mielessä muttei aikasi riitä sähköpostimarkkinointiin tai referenssitarinoiden kirjoittamiseen? Palkkaa copywriter – saat keskittyä itse työhön ja myyntikäyrät kohoavat silti taivaisiin!

Joskus asiakas ei edes itse tiedosta hänellä olevan ongelma. Silloin sinun pitää ensin herättää asiakas näkemään ongelma ja tarjota siihen ratkaisu.

Uuvuttaako jokailtaiset lasten kuskaamiset harrastuksiin? Harrastaa voi myös helpommin – taitavat pianonsoitonopettajamme tulevat myös kotiin!

2. Vakuuta rahalla 

Yksi toimivimmista vakuuttamiskeinoista on vedota rahaan. Kukapa meistä ei haluaisi olla varakkaampi? 

Palvelusi tai tuotteesi ansiosta asiakas kenties säästää selvää rahaa, koska nyt saa kaksi kahvipakettia yhden hinnalla! Tai kenties kolmet alushousut kaksien hinnalla! Ehkäpä asiakas saa -40% alennuksen grillistä, jos ostaa sen tänään!

Palvelusi ansiosta asiakkaalla voi olla myös mahdollisuus lisätuloihin. Verkkokurssisi ansiosta yritysasiakas voi oppia keinoja saada myyntiä enemmän. Myymiesi edullisten villalankojen ansiosta sukkamyynnistä jää enemmän katetta neulojalle.

Joko tunnet toimivan myyntikirjeen reseptin? Sen salaisuuden löydät täältä.

Rahalla vakuuttaminen toimii myös toisinpäin, aiheuta rahan katoamisen uhka. Jos asiakas ei tee hotellivarausta tänään, hinta nousee ja rahaa kuluu enemmän. Kukaan meistä ei halua menettää rahaa, joten mieluummin toimimme silloin, kun se on vielä meille edullista.

3. Vetoa tunteisiin ja luo mielikuvia

Asiakasta kannattaa vakuuttaa vetoamalla tunteisiin, koska ihmisen ostopäätöksestä 2/3 on tunnetta.

Ajattele millaista elämä olisi, jos voisit tehdä töitä palmun alla rannalla ja nauttia silti Suomen palkkatasosta – tämän e-kirjan opeilla luot itsellesi paikkariippumattoman työn missä päin maailmaa tahansa.

Haluaisitko edetä urallasi, saada arvostusta ja parempaa palkkaa? Ilmoittaudu mukaan suositulle toimitusjohtaja-kurssille – leivomme sinusta pätevän johtajan, jollaisia headhunterit metsästävät jatkuvasti.

Useimmat menevät massan mukana ja ostavat sitä mitä naapurikin. Luotamme muiden asiakkaiden tekemisiin ja ostopäätöksiin enemmän kuin kauppiaan lupauksiin.

Toivotko, ettei lapsesi vielä sukella älypuhelinten raadolliseen maailmaan? Jo yli puolet eskareiden vanhemmista hankkii lapselleen ensipuhelimeksi aina mukana pysyvän kellon, josta voi soittaa ja josta näkee, missä lapsi liikkuu.

4. Anna asiakkaalle mahdollisuus olla parempi ihminen

Seuraa trendejä ja maailmanmenoa, tarjoa mahdollisuutta ottaa ostamalla osaa ympäristötoimiin, hyväntekeväisyyteen tai paremman huomisen luomiseen. Tee tuotteestasi vastuullinen valinta, lahjoita osa tuotoista kehitysmaihin tai pienennä toiminnallasi hiilijalanjälkeä. Tee hyvää ja osallista asiakkaasi mukaan maailmanpelastukseen.

Huolestuttavatko sulavat jäätiköt ja ilmastonmuutos? Tilaamalla nyt hybridiauton ajat hyvällä omatunnolla pitkään, kestävästi ja taloudellisesti jättäen jälkeesi vihreämmän maapallon.

Kierrätät varmaan roskasi ja välität ympäristöstäsi? Roskista voi olla myös hyötyä, hanki kesäksi Itämeren muoveista valmistettu uimapuku ja tue samalla Itämeren pelastusta! 

Äitienpäivä kolkuttaa jo oven takana, osta tänä vuonna eettisesti tuotetut ruusut! Pienestä lisämaksusta hankit lahjaksi vuohen afrikkalaisperheeseen!

Luo mielikuvia ja maalaa maailmoja asiakkaan mieleen. Puhu kieltä, jota asiakas ymmärtää. Sinun täytyy vakuuttaa asiakas ostamaan ja luoda hänelle tunne, että tämä on hyvä diili!

Tuntuuko, ettei aikasi riitä myyntitekstien kirjoitteluun? Vaivaako tyhjän paperin syndrooma? Olet onnekas, koska luet tätä ja olet täällä! Kaiku Kommunikaatio nimittäin auttaa sinua mielellään! Älä emmi vaan laita viesti Emmille: emmi@kaikukommunikaatio.fi

Arkisto